Tradiční vs. inovativní

Sir Nicolas Winton a žáci 4. APořádání exkurzí je na gymnáziu řadu desetiletí nedílnou součástí výuky téměř všech vyučovaných předmětů. Studenti výjezdy vnímají jako možnost být spolu mimo lavice, oddychnout si od všední rutiny a také jako způsob, jak objevit nové věci či si teoretické poznatky ověřit prakticky. Zdálo by se, že tedy není nic oblíbenější než výlety za poznáním, přesto se ale stále častěji setkáváme s tím, že se někteří studenti exkurzí nechtějí účastnit, omlouvají se, raději volí náhradní práci ve škole. Občas argumentují, že s rodiči bývá takový způsob poznávání pohodlnější, nemusejí se ohlížet na spolužáky, program mohou takřka kdykoliv upravit či zkrátit. Na podobné argumenty existuje dvojí odpověď. Buď exkurze zrušit (není to nároková složka výuky), nebo vedle těch nejosvědčenějších cest hledat novější a zajímavé.

Více v článku pdfTradiční vs. inovativní (602 KB)

Zřizovatel organizace

Zřizovatel organizaceSeparatorFinanční podporaPodpořil
Nahoru