Mezipředmětové prezentace v němčině
V letošním maturitním ročníku jsem studentům zadala, aby každý z nich vypracoval prezentaci v němčině na libovolné téma, které bude souviset s některým z jeho maturitních předmětů.
Více jak polovina studentů už má odprezentováno a v hodinách doposud zazněla témata z českého jazyka, chemie, fyziky, výtvarného umění, biologie, dějepisu či zeměpisu. K nejzajímavějším prezentacím patřily například Kubismus, Američtí prezidenti, Pythagorova a Euklidovy věty, Neutrin, Marcus Aurelius nebo třeba Aristoteles a fyzika. Některé prezentace byly dokonce pojaty interaktivně a z některých jsem se i já mohla něčemu od studentů přiučit. Po každé prezentaci byli spolužáci vyzváni k dotazům a minimálně jeden byl vznesen vždy. Diskuzi bych si představovala ještě bohatší, nicméně většina prezentací byla na vysoké úrovni a musím se přiznat, že jsem na svoje studenty pyšná, někteří mi vehnali skoro až slzy do tváře. Kdo by to byl na začátku řekl, že budete schopni hovořit v němčině o takto složitých tématech!
L. Padalíková
A reakce samotných studentů?
Kvituji možnost prezentovat před spolužáky v němčině.
Rozšířila jsem si díky prezentaci slovní zásobu.
Mně to pomohlo naučit se maturitní otázku.
Osobně mi dělání prezentací přišlo zajímavé. U práce jsem se pokoušel pracovat i s německými zdroji, abych hledal správné výrazy a slovní zásobu. Na následné dotazy je taky potřeba být připraven, reagovat pohotově a mít v záloze gramatiku a slovíčka, což je určitě něco, co se do budoucnosti bude hodit.